5 sposobów na szybsze ułożenie dziecka do snu 0

5 sposobów na szybsze ułożenie dziecka do snu

Położenie dziecka do snu bywa bardzo trudne. O ile noworodki przesypiają większość dnia, to już niemowlęta z reguły mają problem z przystosowaniem się do regularnego trybu życia. Lubią dzienne drzemki, przez co trudniej jest im przespać całą noc. Aż do wieku szkolnego, wiele dzieci ma problem z zachowaniem stałej pory zasypiania. Maluchy radzą sobie z tym bez większych problemów, ponieważ zawsze mogą nadrobić brak snu w ciągu dnia. Trudniej jest natomiast ich rodzicom, którzy woleliby mieć szansę wyspać się w nocy. To dlatego tak istotnym jest, by od najwcześniejszego wieku uczyć pociechy szybkiego zasypiania i nieprzerywanego snu przez co najmniej kilka godzin. Jak rozwinąć w maluchu taki nawyk? Jest na to kilka prostych sposobów.

  1. Przede wszystkim, należy pamiętać, że ułożenie pociechy do snu to nie czynność, a cały proces. Dlatego już ok. 2 godzin przed planowanym momentem wysłania malucha do spania, powinno się zacząć „wyciszanie”. Odradza się włączanie dziecku głośniejszej muzyki lub telewizji. Szalone zabawy lepiej jest zastąpić spokojnymi rozrywkami, np. grą planszową, układaniem puzzli lub czytaniem bajek. Należy przy tym zwrócić uwagę na ich tematykę tak, by nie rozbawiały przed snem, a tym bardziej nie niepokoiły. Dobrym wyciszeniem będzie też puszczenie cichej muzyki. Codzienne puszczanie tych samych melodii w porze przygotowań do snu ułatwi malcowi przywyknięcie do wieczornej rutyny i będzie znakiem, że pora na pójście do łóżka.
  2. Bardzo ważna jest odpowiednio skomponowana kolacja. U niemowląt nie stanowi to większego problemu, jednak już u starszych dzieci, spożywających stałe pokarmy, to prawdziwe wyzwanie. Warto pamiętać, że ostatni posiłek danego dnia powinien zostać spożyty 2 godziny przed snem. To pozwoli w optymalnym stopniu strawić go przed snem. Nie może być też ciężkostrawny. Jeśli na kolację daje się dziecku mięso, powinno być ono chude i najlepiej w nieznacznych ilościach. Lepszym pomysłem jest biały serek lub zupa mleczna, ponieważ nabiał daje uczucie sytości, ale nie ciężkości. Dobrą opcją są też lekkie sałatki warzywne lub owocowe, które sycą, ale dają też uczucie lekkości. Owoców nie powinno być jednak zbyt dużo, ponieważ nadmiar cukru wzmaga energię i pobudza, zamiast usypiać.
  3. Każdemu łatwiej zasypia się w odpowiednim otoczeniu, czyli we względnej ciszy i ciemności. Jako że dzieci powinny chodzić spać wcześnie, kiedy często jest jeszcze jasno na zewnątrz, należy zadbać o rolety, żaluzje lub zasłony, które zablokują dotarcie światła dziennego do wnętrza. Jednocześnie, większość dzieci nie lubi całkowitej ciemności, która powoduje u nich lęk. Dlatego świetnym rozwiązaniem jest specjalny dziecięcy namiot do spania, który gwarantuje ochronę przed światłem i zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Daje przy tym kameralny klimat bardzo ograniczonej jasności, idealnej do spokojnego zaśnięcia. Co więcej, namioty do spania pokryte są wspaniałymi aplikacjami przypominającymi nocne niebo. Daje to piękne wrażenie wizualne, wyciszając i pozwalając usnąć we wspaniałym otoczeniu.

  1. Liczy się też optymalna temperatura w pokoju dziecka. Wielu rodziców martwi się o to, że pociecha zmarznie, jednak specjaliści podkreślają, że maksymalną temperaturą, w której dziecku będzie się komfortowo spało, są 22 stopnie. Ważne także, by przed wieczorem wywietrzyć pokój. Nawet w chłodniejsze dni zaleca się wietrzenie, najlepiej pod nieobecność dziecka w pomieszczeniu, by się nie przeziębiło. Przefiltrowane, świeże powietrze przyspieszy proces zasypiania i pomoże małemu organizmowi dobrze funkcjonować przez całą noc.
  2. Żeby dziecko chętniej chodziło spać, trzeba pamiętać, że z każdym kolejnym rokiem życia, jego pierwotne potrzeby snu są coraz mniejsze. 3-latek raczej nie powinien przesypiać w ciągu dnia więcej niż 3 godzin. Warto też ograniczyć liczbę jego drzemek do 1. Przyzwyczajanie dziecka do rezygnacji z dziennych drzemek powinno ułatwić jego zasypianie wieczorem. Będzie bowiem bardziej znużone całodziennymi przeżyciami, więc zaśnie szybciej i mocniej, a co za tym idzie, zmniejszy się prawdopodobieństwo jego pobudek w środku nocy.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl